maandag 14 april 2014

Cult product: bioderma


Woops sorry, mijn planning liep weer eens in het honderd, maar hier voor jullie toch nog mijn gedachten rond de befaamde Bioderma. 
Sommige producten komen en sommige producten gaan, maar Bioderma's Micellaire water blijft altijd wel een beetje in de spotlight staan. Het is een favoriet van menig make-up artiest en er gaat geen maand voorbij of deze wordt wel op één of andere blog vermeld. Dit is dus mijn bijdrage aan de overvloedige verzameling reviews die je nu al kan terugvinden op het internet. 


Wanneer mijn favoriete bloggers allemaal lovend zijn over een bepaald product dan maak ik daar een mentale notitie van en komt het zo op mijn must buy lijst. (deze is oneindig lang en er komt nooit een einde aan, geloof mij) Een goede démaquillant vond ik altijd moeilijk te vinden, velen faalden en werden opzij geschoven. 
De één liet nog hopen make-up achter, de ander prikte, ze stonken, lieten mijn ogen geïrriteerd achter,... Ik heb er al heel wat uitgetest van Clinique tot Nivea maar was nooit echt tevreden tot ik in Parijs enkele van deze flessen oppikte en sindsdien is de zoektocht gestopt. (voorlopig dan toch, ik zal natuurlijk in the name of beauty graag andere ontschminkers blijven uittesten)
Eerst en vooral is hij geurloos, hier geen sprake van bommageuren, geuren die uren blijven hangen of die indringende alcoholgeur. 
Hij voelt aan als gewoon water en laat geen vettig laagje achter. Raise your hands als jullie ook dat plakkerige gevoel van na het reinigen met een melk haten, ik ben sowieso niet alleen hé? Daar komt nog eens bij dat mijn vettige huidje niet nog eens vettiger moet worden, dus ik hou heel erg van deze consistentie. 
Hij zit in een grote fles (500 ml) waardoor je niet om de 5 dagen naar de apotheek moet rennen achter een nieuwe en met enkele watjes heb je je hele gezicht gereinigd. 
En dan nu de grote vraag, wat moet dit kosten? Wel ik vind de prijs echt goed meevallen, 20euro voor zo'n fles en er zijn vaak acties bij bioderma bijvoorbeeld 2 voor 30euro. Als je dit nog te duur vind kan je nog altijd je slag slaan in Frankrijk waar deze beauties over de toonbank rollen voor 10 euro per fles. 
Je hoort het dus, dik goedgekeurd door yours truly!

Bioderma Sensibio H2O Micellar Sollution 20 euro bij de apotheek

Xx Aurelie

7 opmerkingen:

  1. Oh I ALWAYS have Bioderma in the house! It's so useful when you do swatches as well (unless the thing is REALLY waterproof)! I always wipe off as much as I can with Bioderma before I cleanse with a proper cleanser. It's just so convenient to have around!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I think it's one of those products almost everyone loves ;)

      Verwijderen
  2. Ik vind het ook een topproduct maar de smaak is afschuwelijk. Niet dat ik ervan drink maar als je nadien je tanden poetst en je likt aan je huid, ieeeuuuuw ! Maar dat is dan ook het enige nadeel en daar kan ik wel mee leven :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ja, dat ben ik nog vergeten vermelden, de vreselijke smaak als je lipstick hebt verwijdert met Bioderma! :') als je je gezicht erna goed afspoelt is de smaak normaal wel weg ;)

      Verwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. haha I loooove this! ik heb nog 2 liter staan dus voorlopig kom ik wel even toe :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Laat me raden, in Parijs gekocht? :p waarom zijn die flessen daar toch zo veel goedkoper? :o

      Verwijderen