vrijdag 22 november 2013

mijn aanraders voor de herfst


De herfst, mijn minst favoriete seizoen: regen, wind en nog meer regen, zeker in ons landje... Aangezien dat zomerse kleurtjes nu toch wel echt niet meer kunnen ben ik in mijn stash gekropen om mijn donkere, meer voor de herfst geschikte make-upjes eens af te stoffen.
Natuurlijk wil ik mijn favorieten met jullie delen.
Ik ben iemand die altijd die ene regel in de make-up zal volgen: ofwel donkere ogen, ofwel donkere lippen maar niet allebei tegelijk. Er zijn inderdaad mensen die perfect donkere ogen en lippen kunnen combineren maar daar hoor ik niet bij.

Yves Saint Laurent Rouge Pur Couture vernis à lèvres in 14 Fuschia Dore


Deze lipstickjes zijn al een tijdje heel populair en ik snap waarom. Ze zijn goed gepigmenteerd, blijven lang zitten en hebben een mooie glans.
Het brengt aan als een gloss om dan op te drogen. Ze blijven wel een beetje sticky maar niet: "help mijn haar hangt aan mijn mond" sticky. Door de hoge pigmentatie blijft er ook heel wat kleur op je lippen achter wanneer de lippenstift dan eindelijk van je lippen is.
De kleur die ik heb is een donker paarsroze kleur (oh wat kan ik goed kleuren beschrijven) waarvan ik vind dat hij blauwe ogen mooi doet uitkomen. Hij is perfect voor een avondje uit in de winter of de herfst.

Rouge Coco Shine in Antigone



Dit is één van mijn favoriete lipstickformules. Het is een zachte lippenstift, voelt bijna als een balsem aan en droogt de lippen niet uit. Wat ik fantastisch vind aan deze lippenstiften is dat je ze zonder veel moeite kan aanbrengen, met een beetje oefening heb je zelfs geen spiegeltje nodig.
Deze is een stuk minder gepigmenteerd dan die van YSL en ik gebruik hem dan ook gewoon overdag: een beetje mascara, Antigone and I'm ready to go. Instant glamour.

NARS oogschaduw duo in Brousse



Van dit duo gebruik ik vooral de kleur sable op dagelijkse basis. Toen ik in Londen was had de Make-up Artist een mooie smokey eye gemaakt met deze kleur, maar ik gebruik deze kleur liever lichtjes over heel het oog. Deze oogschaduw kon je hier al in actie zien en ja ik ben er nog steeds verliefd op.

MAC Eyeshadow in Bronze



Deze oogschaduw heeft al veel meegemaakt: eerst heb ik hem deels gebroken toen ik hem uit zijn oorspronkelijke potje halen voor in mijn palet te steken, daarna heb ik hem ook nog eens laten vallen en tjah, veel is er niet meer van over. Ook al is hij volledig geruïneerd, nog steeds grijp ik vaak naar deze kleur.
Ik had hem een hele tijd uit het oog verloren maar deze zomer heb ik hem opnieuw ontdekt en dit is echt DE kleur om blauwe ogen extra te laten uitkomen. Hij zou volgens mij ook mooi staan bij groene of andere lichtgekleurde ogen.

Zo ik hoop dat ik jullie wat inspiratie heb kunnen geven voor deze donkere dagen, laat mij gerust jouw favorieten weten in de commentaren hieronder.
Liefs Aurelie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten