donderdag 16 januari 2014

best of 2013: gezichtsverzorging


Vorig jaar was echt het jaar dat ik mij wat meer in de huidverzorging verdiepte en met succes. Ik vond dit jaar echt producten die mijn huid helpen. Mijn doorzettingsvermogen gaf mooie resultaten en ik kan tegenwoordig zeggen dat ik best tevreden ben met mijn huidje. (behalve during that time of the month...) It's a miracle!
Al een hele tijd favoriet is de La Roche Posay Effaclar Duo ik gebruik het 's ochtends en 's avonds en heb al ontelbare tubes hiervan opgemaakt. Dit product helpt echt puistjes vlugger te laten verdwijnen en zorgt ervoor dat er minder terugkomen. (die bitches, die!!) In tegenstelling tot andere producten tegen acne die ik al gebruikt heb, (en dat zijn er wel wat) droogt deze je huid niet te hard uit, wat ik zeker een pluspunt vind.

Bioderma Sensibio H2O Solution Micellaire is ook een echt cultproduct, elke beautyblogger heeft wel zo'n fles in huis en het wordt ook vaak gebruikt door make-up-artists. Sinds ik deze flessen heb meegenomen uit Parijs gebruik ik niets anders meer. één watje, een klets Bioderma en al mijn make-up gaat er moeiteloos af.

Als toner gebruik ik al een hele tijd de La Roche Posay Serozinc, deze toner is een leuke stap voor mij omdat hij na het reinigen wat vocht terug in de huid brengt. Ook in de zomer is het een aangename verfrissing. (tijdens de herexamens heb ik hier heel wat van gespoten)

La Roche Posay Hydraphase Intense Masque is echt mijn lievelingsmasker van heel het jaar. (eerbare vermelding voor al mijn kleimaskers die mijn puisten droogzuigen, I still love you all!) Dit masker is heerlijk verfrissend en ruikt lekker, als je er nog wat meer over wil weten kan je hier eens een kijkje nemen.

Meestal gebruik ik een gewone gelreiniger maar wanneer mijn huid lastig doet of ik merk dat ze niet zo blij is gebruik ik: The Body Shop Tee Three Cool & Creamy Wash. Deze creamy facewash bevat Tee Tree en gaat onzuiverheden tegen. Nadat ik deze gebruikt heb heeft mijn huid zo een tintelend proper gevoel: mmm. 

De AquaPrécis dagcrème van Uriage heeft echt mijn kijk op huidverzorging verandert, vroeger gebruikte ik enkel de La Roche Posay Effaclar Duo en was er dan klaar mee, maar nu kan ik niet meer zonder deze dagcrème. Dit is een hele lichte crème die mijn huid ongelooflijk zacht doet voelen. Wanneer ik nu aan mijn gezicht kom kan ik nog altijd niet geloven dat mijn huid zo zacht is. 

Kiehl's Midnight Recovery Concentrate heb ik het grootste deel van het jaar elke avond gebruikt. Nadat ik hem gebruikt heb voelt mijn huid als herboren aan, heel zacht en mooi gevoed. Het is een olie die je huid voed maar wanneer je een vette huid hebt hoef je er zeker niet bang van te zijn. (kijk naar mij met mijn voorhoofd dat blinkt als een spiegel...)

Al jaren ben ik aan het kwijlen op de Clarisonic, maar je kon hem hier niet krijgen... Dat was tot september van dit jaar, toen lag hij eindelijk in de Ici-Paris en ik wist niet hoe snel ik hem moest gaan halen. Ik gebruik hem elke dag 's morgens en 's avonds en mijn huid is er veel op vooruit gegaan sinds ik hem gebruik, ik kan echt niet meer zonder. Dit toestelletje reinigt mijn huid beter en dieper dan alle andere producten die ik al geprobeerd heb.

Zowat de hele blogwereld houdt van deze lippenbalsem en ik ook. Nuxe Rève de Miel is voor mij de perfecte lippenbalsem: zacht, niet glanzend, voed goed en ruikt lekker. Dit zou wel eens de eerste lippenbalsem kunnen zijn die ik effectief opmaak. (anders raak ik ze altijd kwijt of vergeet ze, beginnen ze te stinken,...)

Heel wat favorieten en geloof het of niet dit is zelfs niet mijn hele skincare routine. Wel ja, ik kon ook gewoon niet kiezen...

Xx Aurelie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten