zondag 12 januari 2014

zondagse verwennerij #1


Meisjes blijven meisjes en soms hebben we net wat meer behoefte aan me-time. Iedereen heeft wel van die girly-girl avondjes gehad met maskers uit een zakje, wel dit is nu de meer volwassen variant daarvan. Ik gebruik ongeveer één keer in de week zo'n masker en zeker in de winter komen deze verwenavondjes wel wat vaker voor. De korte, koude dagen zorgen ervoor dat ik in een dekentje wil kruipen met een maskertje en wat YouTube filmpjes. (maar dat is dan buiten de examens gerekend, er moet natuurlijk ook nog wat geleerd worden) Mijn keuze voor deze week:
Avène Cleanance Masque
Dit is een kleimasker met hele kleine scrubdeeltjes in. Het is een ideaal masker voor wanneer je een wat vettere huid, misschien wat last van puistjes of andere onzuiverheden hebt. 
Ik breng het masker wat dikker aan op de plaatsen dat ik het meer nodig heb: voorhoofd, neus, kin: de typische puistenkwekerijen... Daarna laat ik het zitten tot het droog is en wrijf het met mijn vingers eraf wanneer ik een wat meer exfoliërende werking wil. Wanneer ik het gevoel heb dat mijn huid op dat moment niet zo veel nodig heeft maak ik gewoon een washandje nat met warm water en verwijder het dan op die manier.
Nadat ik dit masker gebruikt heb voelt mijn huid proper, maar wel wat droog aan. Voor mij is dat niet echt een probleem want mijn volgend masker maakt daar wel komaf mee.
Ik gebruik het Avène Cleanance Masque ongeveer één keer in de week en wanneer ik wat meer last heb van onzuiverheden meerdere keren, maar dan vooral waar ik problemen heb. Je wil de rest van je huid natuurlijk niet te veel uitdrogen.

La Roche-Posay Hydraphase Intense Masque
Dit masker behoort al een tijdje tot mijn favorieten. Ik gebruik een paar keer in de week een dun laagje gewoon als nachtcrème voor wat extra hydratatie. 
Het is een heel zacht, romig masker dat verkoelend werkt. Dit is voor mij het hele jaar door een favoriet, in de zomer als je wat verbrand bent werkt het goed hydraterend en verkoelend en voor in de winter als je huid net wat meer nodig heeft is dit masker ook perfect. Ik ben inmiddels al aan mijn tweede tube toe en ben nog steeds even enthousiast. 
Dit masker laat je echt inzien welke delen van je gezicht wel wat meer hydratatie kunnen gebruiken. Op de droge plaatsen wordt het masker namelijk direct in de huid gezogen, net alsof je huid een enorme dorst had. Wanneer ik dit masker een hele nacht laat inwerken heb ik de dag erna een lekker zacht babyvelletje. (wat voor mijn huid echt een wonder is, dikke thumbs up voor dit masker)

Xx Aurelie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten