maandag 30 september 2013

Lush Roots Haarbehandeling


Lush is een merk dat ik al een tijdje aan het ontdekken ben, mede door collega-bloggers die het vaak over hun producten hebben.
Ongeveer een half jaar geleden kwam ik terecht bij het Roots haarmasker en sindsdien is het een vaste waarde in mijn haarverzorging.
Lush staat voor natuurlijke en diervriendelijke producten. Wat ik vooral handig vind is dat je online alle ingrediënten kan terugvinden en dat erbij vermeld staat of het een natuurlijk ingrediënt is of niet. Sommige producten bevatten parabenen dus 100% natuurlijk is het merk ook niet.
In het geval van Roots staan deze helemaal onderaan aan de lijst dus zijn ze er maar voor een klein deel in aanwezig. 


Lush Roots is een witte pasta die je op je haarwortels moet inmasseren en 20 minuten laat inwerken. Meestal laat ik het langer inwerken, soms zelfs een hele nacht. Dit geeft geen negatieve bijwerkingen, sterker nog: hoe langer je het laat inwerken, hoe zachter je haar wordt.
Wanneer je het product inmasseert begint je hoofdhuid te tintelen. Ooooohhhh..... Fancy...... Het tintelen komt vooral door de munt. And I loooooooovvvvvveeee the scent of mint!
Wanneer je het uitspoelt heb je heerlijk zacht haar dat gemakkelijk doorkambaar is.
Oke, dit product belooft heel wat: extra volume en veerkracht en daar merk ik eerlijk gezegd niet heel veel van. Dat kan natuurlijk ook aan mijn haar liggen, ik heb het altijd al heel moeilijk gehad om volume in mijn haar te krijgen. Maar geef mij een product dat mijn haar lekker zacht maakt en ik ben verkocht.
Het enige minpuntje is dat het wat uitdrogend werkt, maar voor mij betekent dat gewoon een dag extra zonder te wassen. Je kan dit ook prima verhelpen door erna een voedend haarmasker te gebruiken, een echte verwenbeurt voor je haar.
Ik gebruik dit nu 1 keer in de week en dat vind ik genoeg, op deze manier doe ik ongeveer 1.5 maand met zo'n potje. Ik ben zeker nog van plan om andere haarmaskers van Lush uit te proberen maar ik denk toch dat dit product in mijn kastje zal blijven staan.
Lush Roots €19.95 voor 225 gram.

Xx Aurelie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten